Markkinakartoitus ja uuden Salesforce-yhteistyökumppanin hankinta Amnestyn Suomen osastolle – “Heti kun tulee vastaava tilanne, niin käännymme taas Rubicin puoleen”
Avainsanat: asiakkuudenhallinta, asiakkuudenhallintajärjestelmä, CRM, CRM-konsultti

Amnesty International on maailman suurin ihmisoikeusjärjestö. Vuonna 1967 perustettu Amnestyn Suomen osasto on yksi liikkeen varhaisimpia kansallisia osastoja.   

Toimistopäällikkö Katri Korhonen kertoo, että järjestöllä oli herännyt tarve hyödyntää Salesforce-järjestelmäänsä aikaisempaa monipuolisemmin. “Lähdimme Rubicin kanssa ensin kartoittamaan laskutusprosessin osalta kumppania, mutta markkinakartoituksen aikana kävi selväksi, että ei puhuta vain yhden toiminnon siirtämisestä, vaan koko Salesforce-yhteistyökumppanuuden siirtämisestä,” Korhonen sanoo.   

Rubicin kanssa työskentely oli Korhosen mukaan luontevaa ja hyödyllistä. Päätös käyttää Rubicia pohjautui aikaisempiin hyviin kokemuksiin. “Olimme toimineet Rubicin kanssa aikaisemminkin ja tiesimme, että heillä on tietoa Salesforce-toimittajista sekä laaja kokemus ja näkemys non-profit-puolelta”.  

Katri Korhonen kiittelee Rubicin kykyä viedä kartoitus- ja hankintaprosessi hyvin ammattimaisesti läpi. “Rubicin konsultin kanssa kävimme koko hankintaprosessin läpi. Ensin kohteena oli laskutusprosessin siirto ja nopeasti laajennettiin vaatimusmäärittelyyn koko asiakasrekisterin toimintojen osalta,” Korhonen toteaa ja kehuu erityisesti konsultin taitoa selkeyttää asioita ja kysyä oikeita asioita. “Rubicin konsultti selkeytti meidän päässämme Salesforcen kokonaiskuvaa ja tarpeita eli mitä toimintoja siellä on ja mitä halutaan nyt jo uusina toimintoina ja mitkä voivat odottaa. Se oli todella hyvä ja opettavainen asia,” Korhonen kiittää.  

Tulevaisuudessa Korhonen aikoo turvautua Rubicin palveluihin, jos vain tarvetta ilmenee ja suosittelee samaa muillekin järjestöille. “Kaikissa isommissa muutoshankkeissa kannattaa ottaa sellainen kumppani, joka pystyy tuomaan lisäarvoa ja sanoisin, että Rubic toi meille ihan selkeästi sen lisäarvon mitä tavoittelimme,” tyytyväinen Korhonen päättää.

Rubic