IT-kehityspäällikkö palveluna
IT-kehityspäällikkö palveluna sopii organisaatiollesi erityisen hyvin silloin, kun tarvitset apua IT- palveluiden kehittämisessä ja hallinnassa vaikkapa IT-toimittajien valvonnan, sopimushallinnan tai kehityssuunnitelmien osalta eikä organisaatiollasi ole antaa niihin tarpeeksi resursseja tai tarvittavaa kokemusta. Rubicin asiantuntijalla on vahvaa tietämystä sekä eri IT-toimittajien osaamisesta että laajaa kokemusta IT-palvelunhallinnasta, kilpailutuksista ja sopimustuesta. Sinun tarvitsee määritellä vain oman organisaatiosi resurssointi, kartoittaa osaaminen ja määrittää tarvittava tuki ja koulutustarve sekä hoitaa lopuksi viestintä ja tiedottaminen omalle henkilöstöllesi ja sidosryhmillesi
Kokemus tuo turvaa
Käytä organisaation aikaa ja voimavaroja niihin asioihin, joissa organisaatiosi on hyvä ja jätä projektin pyörittäminen kokeneelle osaajalle.
Tunnista ja vältä ”sudenkuopat”
Juuri siksi, koska meillä on ajankohtaista projektiosaamista erilaisista IT-järjestelmien hankinta- ja käyttöönottoprojekteista, vahva markkinatuntemus CRM- ja ERP- ohjelmistoista, IT-ratkaisuista ja verkkoteknologioista sekä erilaisista sovelluksista ja niiden toimittajista, pystymme tunnistamaan ja välttämään niiden ”sudenkuopat”. Meiltä saat myös kaikkien Rubicin asiantuntijoiden osaamisen käyttöösi tarvittaessa.
Saa kustannussäästöjä ja parempaa palvelua
Rubicin lähtötilannekartoituksessa käymme läpi IT-toimittajan palvelun ja sopimuksen. Monesti se tuo myös kustannussäästöjä ja parempaa palvelua. Osallistumme tavoitteiden asettamiseen ja autamme IT-palvelunhallintaprosessin kehityksessä sekä digihankkeiden projektoinneissa. Olemme tukena myös IT-sopimus- ja palveluhallinnassa. Näin helpotamme samalla kommunikaatiota asiakkaan ja IT-toimittajan välillä. Meiltä saat apua myös toimintamallien ja pelisääntöjen määrittämisessä.
Rubicilta saat riippumatonta IT-palveluiden kehitystä ja hallintaa, näin se toimii:
Tunnistetaan selkeät kehitystarpeet =kehitystarpeet & tavoitteet
- Lähtötilannekartoitus
- Kehitystarpeiden tunnistaminen
- Tavoitteiden asettaminen ja aikataulutus
- Budjetin määrittely
Käynnistetään palveluhallintamalli= Suunnittelu & hankintamalli
- IT-palveluhallintaprosessin kehitys
- IT-ympäristön tietoturvan ”terveystarkastus”
- IT-projektien suunnittelu vuosikellon mukaisesti
- Viestinnän, sitouttamisen ja muutosjohtamisen suunnittelu
Pienennetään muutosvastaisuutta ja tehdään sisäistä markkinointia= Käyttöönotto & muutoksen läpivienti
- IT-projektihankinnat ja käyttöönotot
- Viestintä ja tiedottaminen: hyötyjen esiin tuominen
- Muutosjohtaminen ja sitouttaminen: positiivinen vaikutus työtapoihin
- Koulutukset
Seurataan toimintaympäristöä ja kustannuksia= Ylläpito & jatkokehitys
- Tulevaisuuden suunnittelu: budjetti ja tiekartta
- IT-palveluhallinnan toimivuuden valvonta prosessin mukaisesti
Kaikki osa-alueet tehdään yhdessä asiakkaan vastuuhenkilön kanssa
Yhdessä pääsemme parempaan lopputulokseen-
Hyödyt sinulle
IT-toimittajan palvelun ja sopimuksen läpikäynti
- Mahdolliset kustannussäästöt ja parempi palvelu
- SLA (Service Level Agreement) vs. toteuma
Tavoitteiden asettaminen ja kehitystarpeet
- Tietoturva
- Kapasiteettipalvelut
- Lähi- ja etätukimallit (tikettijärjestelmät ja läpimenoajat)
- Laitehankinnat ja elinkaarimalli
- Optimaaliset lisenssit
- Tarvittavat sovellukset ja järjestelmät
- Dokumentinhallinta ja tiedon omistajuus
- Viestintäkanavat
- Käyttäjähallinta (hyväksymisprosessit)
Sisäinen markkinointi ja tarpeenmukainen koulutus pienentää muutosvastaisuutta digihankkeiden hallituissa käyttöönotoissa