14 maalis
Jäsenistä tulikin asiakkaita
Avainsanat:

Kun uusi jäsen liittyy järjestöön tai liittoon, hän on innostunut. Järjestön tulisi tarjota uudelle jäsenelleen vahvistus siitä, että järjestön jäsenenä hän on toiminnan ytimessä. Hänet tulisi osallistaa ja sitouttaa mukaan toimintaan, tarjoamalla juuri häntä kiinnostavia osallistumismahdollisuuksia, sekä juuri hänelle relevanttia tietoa. Jäsensuhde on muuttunut asiakassuhdetta muistuttavaksi, on tarjottava vastinetta rahalle. Jäsenelle täytyy luoda sisältöä, josta […]

Lue lisää »
23 tammi
Digitaalisuuden kilpajuoksu järjestöissä
Avainsanat:

Periaatteet, intohimo, parempi tulevaisuus. Nämä ovat asioita, joista moni työntekijä on luopunut tai niitä ei ole koskaan ollutkaan. Toisin on suomalaisissa järjestöissä, joissa töitä tehdään nimenomaan periaatteen ja paremman tulevaisuuden vuoksi, vahvalla intohimolla. Näitä kolmea ei kannata kadottaa, sillä niiden puuttuessa järjestö ei ole enää järjestö vaan joukko ihmisiä, jotka käyvät töissä ilman tarkoitusta. Selvästä […]

Lue lisää »
12 tammi
GDPR – Nyt pitäisi jo tietää mitä se tarkoittaa
Avainsanat:

”Henkilötietojen käsittelyn tulee olla asiallisesti perusteltua rekisterinpitäjän toiminnan kannalta. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset sekä se, mistä henkilötiedot säännönmukaisesti hankitaan ja mihin niitä säännönmukaisesti luovutetaan, on määriteltävä ennen henkilötietojen keräämistä tai muodostamista henkilörekisteriksi. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus tulee määritellä siten, että siitä ilmenee, minkälaisten rekisterinpitäjän tehtävien hoitamiseksi henkilötietoja käsitellään.” Asetus luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä sekä näiden tietojen […]

Lue lisää »